Friday, August 25, 2017

Kabala And Science

Writes the Rav [אורות הקודש א]:

חכמת הקודש היא נעלה מכל חכמה, בזה, שהיא מהפכת את הרצון והתכונה הנפשית של לומדיה לקרבם לאותה הרוממות שהיא בעצמה מתעצמת בה. מה שאין כן כל החכמות העולמיות, אף על פי שהן מציירות ענינים נשגבים יפים ואציליים, אין להן אותה התכונה המפעלית, להמשיך את המהות העצמית של ההוגה בהן אל ערכן, ובאמת אין לה יחש כלל ליתר הכחות והעצמיות של האדם, חוץ מכחו המדעי לבד. וטעם הדבר הוא, כי כל עניני הקודש ממקור חיי החיים הם באים, מיסוד החיים המהוה את הכל, ויש בכח התוכן המקודש להוות המון ברואים לאין תכלית, לנטוע שמים וליסד ארץ, וקל וחומר להטביע צורה חדשה ומבולטת על הנפש ההוגה. וכל המדעים של חול אין בהם זה הכח, כי הם אינם מחדשים ומחוללים חדשות מצד עצמם, אלא הם מציירים ומציגים לפני ההשקפה השכלית את מה שהוא נמצא במציאות, ועל כן אינם יכולים גם לעשות את ההוגה בהם לבריה חדשה, לעקור אותו מעצמיות תכונותיו הרעות, ולהעמידו במצב של מציאות חדשה, טהורה וחיה באור החיים האמתיים, העומדים לעדי עד.

What is the similarity between Kabala and science? They both investigate the world and how things work.

What is the contrast? Science describes external phenomena. Kabala penetrates to the depths of the phenomena and describes not only the "what" but the "why". Kabala gets to the source of existence.

Nobody becomes a different person because he studied science. But when one studies kabala it has the power to rejuvenate him and transform him into a new being.   

Note: Rav Hutner in the Pachad Yitzchak also discusses the notion that Torah study is CREATIVE and DESCRIPTIVE of a FUTURISTIC world while science just investigates what the human eye can see and intellect can understand. 

See here: