Monday, May 15, 2017

Always Wanting More


Why is it NEVER ENOUGH? Whatever we have - we want more. I know PLENTY OF PEOPLE who never have to work again because they have so much money. Yet, they get up early and keep at it. They want MORE MONEY, they want to EXPAND THEIR BUSINESS, they want to CONQUER more and more. 

A person has 4 children but that is not enough. He wants FIVE. Until number 5 is born and then he wants number 6. 

He has a house to live in but that is NOT ENOUGH. He wants to OWN HIS HOUSE!! He will take a HUUUUGE-NEVER-ENDING-FOR-ETERNITY-MORTGAGE in order to OWN his own place. But that is NOT ENOUGH. Now he must renovate his house. It must be larger, more comfortable and more beautiful. 

A person graduates high school but that is not enough. He wants a college degree. He spends an absolute fortune, gets his degree ... and decides that it is not enough. He needs a Masters. More big tuition and hard work [he has paid SOO MUCH MONEY TO WORK!!!]. Then he either needs a Doctorate or to find a job which is never enough because he always wishes for a better job. 

The list goes ON AND ON. Even in spiritual matters it is like this. He finishes Bava Metzia. WHAT AN ACCOMPLISHMENT!!! But now he wants to conquer Bava Basra!! Another HUUUGE accomplishment. But that is not enough. He wants to finish Shas. Is that enough? No - he wants to do it again [we hope]. This time with Tosfos. But that won't satisfy him because what about all of the other commentaries??

From where does this insatiable thirst stem? 

Our souls want the BIGGEST thing that there is. HASHEM. So we find little things like money and a nice car to satisfy our cravings but we really want it ALL. 

But how can we "get" Hashem?? He is sooooo far beyond this world???

לזכות הרב חנוך אריה בן זלאטא גאלדא לברכה והצלחה בכל מעשי ידיו

First we must realize that our soul really craves Him and let go of our never ending desires for things we don't need. 

Next..... 

Read this remarkable passage.

HUUUUGE!!!


אי אפשר למצא מעמד מבוסס לרוח כי אם באויר האלהי. הידיעה, ההרגשה, הדמיון והחפץ והתנועות הפנימיות והחיצוניות שלהם, כולם מזקיקים את בני האדם שיהיו אלהיים דוקא. אז ימצאו את מלואם, את יחושם השוה והמניח את הדעת. אם מעט פחות מגדולה זו יבקש לו האדם הרי הוא מיד טרוף כספינה המטורפת בים, גלים סוערים מתנגדים זה לזה ידריכוהו תמיד מנוחה, מגל אל גל יוטל ולא ידע שלו. אם יוכל לשקע באיזה רפש עבה של גסות הרוח ועביות ההרגשה, יצלח לו למעט את אור חייו לאיזה משך זמן, עד שבקרבו ידמה שכבר מצא מנוח. אבל לא יארכו הימים, הרוח יחלץ ממסגרותיו והטירוף הקלעי יחל את פעלו בכל תוקף.

מקום מנוחתנו הוא רק באלהים!

אבל האלהים הלא למעלה מכל המציאות אשר יוכל להכנס בקרבנו ממנו איזה רגש ורעיון הוא, וכל מה שהוא למעלה מכל רגש ורעיון בנו הוא לערכנו אין ואפס ובאין ואפס לא תוכל הדעת לנוח. על כן ימצאו על פי רוב תלמידי חכמים מבקשי אלהים יגעים ועיפים ברוח. כשהנשמה הומה לאור היותר בהיר אינה מסתפקת באותו האור הנמצא מהצדק גם במעשים היותר טובים, לא באותו האור הנמצא מהאמת אפילו בלמודים היותר ברורים, ולא בהיופי - אפילו בחזיונות היותר מפוארים, אז מתנול העולם בעיניה: היא כל כך מתרחבת בקרבה, עד שהעולם כולו עם כל גשמיותו ורוחניותו גם יחד, עם כל גילוייו החמריים והרוחניים, נדמה לה לבי עקתא ואוירו נעשה לה מחנק. הם מבקשים מה שהוא למעלה מכחם, מה שהוא לעומתם אין, על כן יחלש לפעמים כח הרצון וכל עז החיים באנשים אשר דרישת אלהים היא מגמתם הפנימית.

צריך להראות את הדרך איך נכנסים אל הטרקלין - דרך השער. השער הוא האלהות המתגלה בעולם, בעולם בכל יפיו והדרו, בכל רוח ונשמה, בכל חי ורמש, בכל צמח ופרח, בכל גוי וממלכה, בים וגליו, בשפרירי שחק ובהדרת המאורות, בכשרונות כל שיח, ברעיונות כל סופר, בדמיונות כל משורר ובהגיונות כל חושב, בהרגשת כל מרגיש ובסערת גבורה של כל גבור.

האלהות העליונה, שאנו משתוקקים להגיע אליה, להבלע בקרבה, להאסף אל אורה, ואין אנו יכולים לבוא למדה זו של מלוי תשוקתנו, יורדת היא בעצמה בשבילנו אל העולם ובתוכו, ואנו מוצאים אותה ומתענגים באהבתה, מוצאים מרגע ושלום במנוחתה. ולפרקים תפקדנו בברק עליון מזיו של מעלה מאור עליון שמעל כל רעיון ומחשבה. השמים נפתחים ואנו רואים מראות אלהים.