Thursday, March 30, 2017

Rochel Mevaka Al Baneha


We are Jews and Jews don't forget. 

Here is a letter written by Ruti Fogel's mother:

מכתב לבת בעולם האחר שהקריאה טלי בן-ישי, אמה של רותי פוגל, ביום הזיכרון השישי לרצח הנורא.

רותיל'ה שלי,

אני כותבת אלייך כמעט כל לילה, בעיקר בלילות שבהם השינה לא מגיעה. גיליתי את כוח השינה לפני 6 שנים. הבנתי איזו מתנה ניתנה לאדם. לחדש כוחות, כוחות גופניים ונפשיים, וכמה שעות ביממה להפסיק לכאוב.

אבל האמת היא שלמדתי ליהנות משעות בלי שינה. כי בשקט הגדול של הלילה, אני נפגשת אתך, אני משתפת אותך במה שעובר עליי, בכאב, בכוחות, בחיים אחרים, וכרגיל את אתי.

הפעם אני כותבת לך ואני מוכנה שאחרים יציצו קצת על הביחד שלנו.

כבר שש שנים מאז שעלית בסערה השמימה עם אודי.

עבודת זוגיות אדירה עשיתם כאן בעולם, וכמה סמלי שעליתם יחד ולא נפרדתם, ואתכם יואב, אלעד והדסי.

עולות תמימות שלא טעמו טעם חטא.

התבקשתם להצטרף לפמליה של מעלה בשבת ויקרא, ספר הקרבנות. נבחרתם לכפר על עם ישראל, להתקרב לבורא וכנראה גם להביא לקרבת העם לעצמיותו.

כאב אינסופי לנו, לילדים שלכם, ולכל כך הרבה מעגלים שאליהם הייתם שייכים.

"משנכנס אדר מרבים בשמחה", כך כתוב, ומה שכתוב הוא נצחי, שייך לכולם, לכל הזמנים. הסתובבתי סהרורית עם שאלה קיומית – איך אני יכולה להיות שמחה? ולאט לאט, ה' שלח לי את התשובה שהרגיעה. אני שייכת לעם ישראל שנבחר למלא משימה ענקית, לגלות את האינסוף בעולם חומר מוגבל.

יש קשיים, יש כאבים. הטוב והאור רוצים להופיע, והכלים מוגבלים. ההתנגשות גדולה.

אבל יש לנו הבטחה, הטוב ינצח. אין דאגה.

האור האינסופי יאיר את כל המחשכים. אנחנו מובטחים!

אנחנו שייכים לחלק הטוב של היקום, תודה לא-ל.

נבחרנו להופיע את האדם כפי שה' ברא אותו, ועל זה צריכים לשמוח!

רותיל'ה שלי,

אחרי שש שנים, עם כאב שלא מרפה לרגע, אני מוצאת את עצמי גם מודה.

חיכיתי לזמן הזה. באמת המון זמן לא יכולתי להודות. לא יכולתי להבחין בחלקים הטובים שבחיים כי הכאב לא אִפשר.

עכשיו אני רוצה להודות כאן לה', על זה שגלגל דרכנו נשמות גדולות כל כך, אמנם לשנים מעטות מדי, אבל "נסתרות דרכי ה'". אני רוצה להודות לה' על זה שברחמיו הגדולים הוא השאיר בחיים את תמר, רועי וישי. אני רוצה להודות לה' שאני רואה אותם גדלים לתפארת, ודרכם אני רואה בכל רגע אותך ואת אודי. אני רוצה להודות לה' על זה שאני שייכת לעם גדול, ושממנו אני שואבת את כל הכוחות.

אני רוצה להודות לה' שאני מסוגלת להבחין באור בתוך חושך כל כך עבה. אני רוצה להודות לה' על כל האהבה שמורעפת עלינו. אני רוצה להודות על זה שאני מסוגלת להודות.

אמא.