Wednesday, June 29, 2016

Two Approaches To Fulfilling Mitzvos - Part 2

Continuing the thought from the previous post. The Rashi we mentioned has a huge תנא דמסייע in the Zohar Hakadosh [Parshas Kedoshim]:


דאשתכח בר נש בזווגא חד דכר ונוקבא ואתכוון לאתקדשא כדקא יאות. כדין הוא שלים ואקרי אחד בלא פגימו. בגיני כך בעי בר נש למהדי לאתתיה בההיא שעתא לזמנא לה ברעותא חדא עמיה. ויתכונון תרוייהו כחד לההיא מלה. וכד משתכחי תרוייהו כחד כדין כלא חד בנפשא ובגופא. בנפשא לאדבקא דא בדא ברעותא חדא. ובגופא כמה דאוליפנא דבר נש דלא נסיב הוא כמאן דאתפליג וכד מתחברן דכר ונוקבא כדין אתעבידו חד גופא אשתכח דאינהו חד נפשא וחד גופא ואקרי בר נש אחד כדין קב"ה שארי באחד ואפקיד רוחא דקדושה בההוא אחד. ואלין אקרון בנין דקב"ה כמה דאתמר. ובגיני כך קדושים תהיו כי קדוש אני יי' זכאין אינון ישראל דלא אוקים מלה דא באתר אחרא אלא ביה ממש דכתיב כי קדוש אני יי' לאתדבקא ביה        ולא באחרא ועלדא קדושים תהיו כי קדוש אני יי' אלקיכם

The Zohar Hakadosh is clear that Hashem dwells only when the couple is emotionally and physically united and bound together. [I don't translate the whole passage for various reasons]. 

Elsewhere [Parshas Vayikra] the Zohar Hakadosh says that only where there is simcha and desire are the couple similar to the Divine and His holy name is placed on them: 

"בשעתא דאזדווג בבת זוגיה באחדותא בחדוותא ברעותא ויפיק מניה ומנוקביה בן ובת, וכדין הוא בר נש שלים כגוונא דלעילא, ואשלים הוא לתתא כגוונא דשמא קדישא עלאה וכדין אתקרי שמא קדישא עלאה עליה".

There is much more....