Sunday, July 7, 2013

Subordinating Our Hearts

Before we put on out tfillin shel yad, we say ושהיא נגד הלב, לשעבד בזה תאות ומחשבות לבנו לעבודתו יתברך שמו - The tfillin shel yad are opposite the heart, to subordinate all of the desires of our heart to the service of Hashem.

On the surface, when one is subordinate to someone or something else it weakens him. Subordination to Hashem is different. When one wears his tfillin shel yad he is subordinating all of his hearts desires, thoughts, personal qualities, moods etc. that are submerged in crude physicalty that are filled with darkness. The kedusha of tfillin shel yad penetrates the depths of our souls and psyches and brings out our deeper selves who really have the most intense desire to serve Hashem in the most powerful way. The "Outstretched Arm" of Hashem draws out this hidden part of our deeper selves which is filled with a pining for a connection to Hashem. So by wearing the tfillin we are subordinating our hearts desires to be channeled to fulfilling their true needs. Instead of being weakened by our subordination to Hashem we are empowered.

In the original....     
 
 
 
ושהיא נגד הלב, לשעבד בזה תאות ומחשבות לבנו לעבודתו יתברך שמו

 
הזרוע הנטויה של יציאת מצרים, היא הולכת ופועלת את פעולותיה, לחדש את זיו העולם, ע"י זכוך המדות, התכונות, המזגים, הרעיונות והמחשבות, לרומם על ידם את הנשמות, הנפולות ומשוקעות בעבי החמריות הגסה, המחשכת את הודן והדרן. קדושת התפילין של יד, הפועלת על התוכן העולמי כולו, הרי פועלת על היסוד הרוחני, ההרגשי שבלב, מישבת היא את הדעת הלבית, מזככת את המחשבות, ע"י שהתאוות הלביות הולכות ומשתעבדות אל המטרה הקדושה של החפץ האלהי בהוית העולם וכל אשר בו. ונמצא שההופעה של הזרוע הנטויה, של יציאת מצרים, אינה באה להרוס את טבע האדם, ולהחליש את תכונתו המזגית, כ"א לרומם את האור של הקדושה הזכה האלהית, עד שכל תאוות הלב משתעבדות בחפצן הפנימי, העז והאיתן, אל יסוד הקדושה האלהית, בכל ארחות החיים ואחיזת מהותיותם. ומיסוד הזכוך של התאוות הלביות, המחשבות שבלב הולכות ומתפתחות על יסוד הקודש והטוב, להעלות את כל המעשים ואת כל ערכי החיים כולם למעלה רוממה, להתעלות אל החפץ האלהי העליון, שהיא עצמה היא מרחבת את מקור הברכה, ושם שמים מתברך בברכת יצוריו כולם, ובהוספת פארם והדר קדשם. והיד המעשית, במפעליה הטובים והישרים, היא פועלת על רגשי הלב וטבעו, ומהזכוך הרגשי בא הזכוך המחשבתי, שמתיצרים יצרי הלב ע"פ תכונה מעולה, קדושה ונפלאה, המאדרת את ברכת שם ד' ע"י עבודתו: לעבודתו יתברך שמו
 
סידור עולת ראיה